Provozní doba poskytování odlehčovací služby:
Pondělí: 9:00 - 17:00
Úterý: 9:00 - 17:00
Středa: 9:00 - 17:00
Čtvrtek: 9:00 - 17:00
Pátek: 9:00 - 18:00
Sobota: Zavřeno
Neděle: Zavřeno
Poskytujeme ambulantní formu odlehčovací služby a služba je placená (viz záložky CENÍK).
Před využíváním našich služeb je třeba se domluvit na osobní konzultaci se sociálním pracovníkem (viz záložka KONTAKTY/ NÁŠ TÝM).
Službu lze využívat min. 10 hodin měsíčně z důvodu kontinuální práce s dítětem a jeho podpoře a to na základě písemné smlouvy. ( o prázdninách v letních měsících, červenec - srpen min. 5 hodin ).
Minimální doba, po kterou může klient v jeden den být ve Stella odlehčovací služba je 1 hodina, maximální možný čas strávený ve službě je ohraničený provozní dobou.
Pravidla poskytované služby Stella odlehčovací služba:
Službu mohou využívat pouze rodiny, které mají v domácí péčí dítě ve věku 3 – 18 let se zdravotním postižením a ohroženým vývojem.
Zákonní zástupci dětí jsou povinni dodržovat v plné míře ustanovení, která jsou součástí smlouvy a jejich příloh tzn. Vnitřní pravidla poskytovaných služeb.
V případě porušení pravidel je poskytovatel oprávněn smlouvu vypovědět. Klient může smlouvu vypovědět kdykoliv.
Podrobná Vnitřní pravidla poskytované služby jsou vždy se zájemci o službu probírána v rámci úvodní konzultace před podpisem smlouvy.
A. Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
Nezbytná podpora ke zvládnutí úkonů péče o svou osobu, pomoc nebo dohled při běžných denních činnostech klienta, zajištění jeho bezpečí, stravování, pitného režimu a hygieny, tepelné pohody a individuálního denního režimu.
B. Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
Pomoc při hygieně a péče o vlastní osobu je poskytována ve společné koupelně při zabezpečení soukromí klienta.
C. Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
Stravování je zajištěno formou oběda – zájem o stravování bude vyspecifikován ve smlouvě o OS. Zajištění stravování probíhá na základě předem zveřejněného jídelního lístku. Jídlo si klient vybírá s předstihem, dle instrukcí uvedených ve Vnitřních pravidlech Stella Odlehčovací služba. Obědy jsou zajištěny dodavatelsky z Nemocnice České Budějovice.. Strava je podávána v jídelním koutě. Po celou dobu využívání odlehčovací služby je klientovi zajištěn pitný režim. Dopolední a odpolední svačiny jsou řešeny fakultativně. Stravování viz. CENÍK
D. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Klient je podporován ve využívání návazných služeb a dostupných informačních zdrojů a dalších aktivitách podporujících jeho sociální začleňování. Je zapojován co nejvíce do společnosti ve Stella Odlehčovací služba i mimo ni.
E. Sociálně terapeutické činnosti
Klientům je nabízen nácvik činností, které vedou k udržení nebo rozvíjení jejich schopností, dovedností a vedou k sociálnímu začleňování (např. nácvik sebeobsluhy – stolování, udržování pořádku v osobních věcech i ve společných prostorách apod.)
F. Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
Klientům je nabízena celá řada různých aktivit, které je motivují k získání, upevňování, nebo obnovování motorických, psychických i sociálních dovedností. Jsou to např. zdokonalování jemné a hrubé motoriky, kvízy, soutěže, čtení, výtvarné a pracovní bloky, koncerty, výlety, návštěvy výstav, hudební kroužek, relaxační kroužek, procházky venku, pravidelné skupinové cvičení, individuální nácvik motoriky, nácvik sebeobsluhy, podpora samostatnosti apod. Do příprav a realizace činností se mohou klienti aktivně zapojit. Během dne jsou klienti rozděleni do skupin podle svých schopností. Pracujeme s klienty i individuálně i ve skupinách (cca 2 -3 klientů), během dne mají klienti přizpůsobený program svým specifickým potřebám:
G. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Sociální pracovnice pomáhá rodičům klientů vyřizovat potřebné záležitosti s úřady a různými institucemi. Kromě těchto základních činností (za úhradu) poskytuje odlehčovací služba zájemcům také základní sociální poradenství (bezplatně). Jedná se o zajištění potřebných informací, které přispívají k předcházení nebo řešení jejich nepříznivé sociální situace. Jednotlivé úkony a jejich četnost/rozsah jsou s klientem podrobně popsány v jeho tzv. Individuálním plánu služeb s ohledem na vyjednané osobní cíle klienta, jeho možnosti, schopnosti a přání. Klienty učíme cestovat MHD, učíme základní orientaci ve společnosti, jak nakupovat apod.
Více podrobně v záložce CENÍK.
Podání a vyřízení stížností:
V případě nespokojenosti s našimi službami můžete podat stížnost:
Vaše stížnost bude vyřízena nejpozději do 28 dnů od doručení a to způsobem, jakým byla podána, pokud si nevyžádáte jinak.
SLUŽBA STELLA 2021 | All Rights Reserved
Dive straight into the feedback!Login below and you can start commenting using your own user instantly